مراسم بزرگداشت روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی

20

گزارش مراسم بزرگداشت روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی
مکان: شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران
زمان : ۲۹ مهرماه سال ۱۴۰۲

در ابتدای جلسه کلیپ تجلیل از درگذشتگان مراقبت پرواز به نمایش در آمد.

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی: با تبریک روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی ، این روز را سال تحویل کنترلرها دانست و فرصتی برای دیدار با یکدیگر و انرژی گرفتن از همدیگر دانستند.

معاونت عملیات هوانوردی : توضیحاتی در مورد حرفه ای گری و ضرورت آن در گذشته و حال و آینده بیان کردند و خواستار ایجاد Normal Operations Safety Survey (NOSS) در شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران شدند .


سپس کلیپ معرفی حرفه ی کنترل ترافیک هوایی که توسط مهندس مسعود طاهری تهیه و تدوین شده بود ،نمایش گذاشته شد و بعد از آن گروه موسیقی مراقبت پرواز متشکل از آقایان عباس وحیدی فر و جواد خلیل پور به اجرای برنامه پرداختند و ترانه ای به سروده ی آقای علی عرفانیان، اجرا کردند.

سپس معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری جناب آقای خوشخو به بیان و تشریح مشکلات ناشی از تحریم ها بر صنعت هوانوردی پرداختند و وجود فضای ایمن در کشور و مدیریت ترافیک هوایی ۲۵درصد فضای خاورمیانه را نتیجه ی ایثار کنترلرهای ترافیک هوایی دانست. در ادامه ایشان پیشنهاد ساخت مجموعه سریال تلویزیونی در مورد حرفه ی مراقبت پرواز را ارائه دادند و خاطر نشان کردند که سازمان هواپیمایی کشوری از تمام ظرفیت های قانونی خود برای نوسازی اتوماسیون استفاده خواهد کرد چراکه پیش بینی های سازمان ایکائو افزایش فزاینده ی ترافیک هوایی را در چند سال آینده نشان می دهد و بایستی برای این منظور آمادگی کسب گردد.

در ادامه معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران جناب آقای کاپیتان نخجوانی با آرزوی پیروزی مستضعفان دنیا مخصوصا مردم مظلوم فلسطین سخنان خود را آغاز نمودند و ارائه سرویس با بهترین کیفیت به پروازها علیرغم وجود کم و کاستی ها را نتیجه ی همت کنترلرها دانستند .

در ادامه پیام تبریک وزیر راه و شهرسازی را به کنترلرهای کشور ابلاغ کردند و با اشاره به برنامه ی هنری موسیقی اجرا شده ، کار کنترلرها را نوعی هنر خواندند و با زدن مثالی در این زمینه هنر کنترلرها را در اجرای وظایف خود ، حتی از هنرمندان موسیقی هم بالاتر دانستند چرا که هنرمندان موسیقی بدون ساز کوک نمی توانند موسیقی خوبی اجرا کنند اما کنترلرها حتی با ساز ناکوک (کمبود امکانات ) به گونه ای مینوازند که شنونده متوجه ناکوک بودن ساز نمی شود.

ایشان خاطرنشان کردند که مسئولان باید تجهیزات و امکاناتی که برای اجرای وظایف کنترلرها لازم است، مهیا کنند.

سپس روند اصلاح جبران خدمات با اولویت بخش های فنی عملیاتی را تشریح کردند و وعده ی به سرانجام رسیدن آن را به زودی دادند.

ایشان نوسازی اتوماسیون فرودگاهها و مرکز کنترل را اولویت مهمی خواندند و بر استفاده از تجربیات کشورهای دیگر تاکید کردند و تحقق نوسازی اتوماسیون مراقبت پرواز را در شرف انجام خواندند. ایشان در ادامه خواستار بازطراحی فضای کشور به موازات نوسازی اتوماسیون شدند.

سپس با بیان اینکه تشکل ها بسترهای مناسبی در انتقال نظرات کارشناسی هستند ، استفاده از آنها را در تصمیمات و ارائه ی راهکارهای مدیریتی خواستار شدند.

انسجام در صنعت : پایان ایشان با بیان اینکه راه حل مشکلات صنعت هوانوردی از داخل صنعت انجام می پذیرد، نسبت به ارائه ی راهکار خودشان که همان یکصدائی در صنعت است توضیحاتی ارائه دادند. ایشان با توضیح اینکه بایستی یک صدا از صنعت به بیرون انتقال یابد، چراکه وقتی صدای دوگانه و یا چندگانه از صنعت هوانوردی به بیرون منتقل می شود نمی توان انتظار داشت که تصمیمات مناسبی اتخاذ گردد. ولی وقتی یک صدا از صنعت بیرون برود مسئولان برای حل آن اقدام می کنند و ما باید برای ایجاد یک صدایی در صنعت اقدام کنیم و برای ایجاد یکصدایی در صنعت نیاز به همدلی و تشکیل جلسات مختلف در داخل صنعت داریم.

در ادامه از کنترلرهای فرودگاههای مختلف و مرکز کنترل به نمایندگی از فرودگاه خودشان تقدیر به عمل آمد.

https://t.me/IranATCA
https://eitaa.com/iranatc

صفحه اصلی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *